NSU Club Nederland

251 R

NSU 251R

De NSU 251 R was samen met de NSU 502 TS de eerste waarbij de nieuwe naamgeving gehanteerd werd. Men was afgestapt van het gebruik van de sterkte van de motor.

Technische gegevens

MotorStaande luchtgekoelde ééncilinder viertakt
Boring x Slag63 x 80 mm
Inhoud249 cc
Vermogen6 pk
Compressie4,8:1
CarburateurAmac P J tweezuigercarburateur
Brandstoftankframetank
ElectrischBosch magneetontsteking FC1 of Noris AF 1 K
KrachtoverbrengingOpen leren riem naar achterwiel
KoppelingNatte staallamellen
Versnelling2-versnelling blokmodel
vanaf 1927: 3-versnelling blokmodel
OpbouwGelood gesloten buizenframe, motor ligt in frame, voetplanken
VoorwielVeerarm
vanaf 1927: buizenframe met schroefveer
Achterwielongeveerd
VoorremNa 1927: Trommelrem
AchterremInstelbare uitzetrem
Wielen en banden26 x 2 1/2″
Algemene gegevensL: 2.080 mm, B: 820 mm, (zit)H: 740 mm
Gewicht75 kg
Tankinhoud6 l
Topsnelheid60 km/h
Bouwjaren1924 – 1928
Productieaantal23.624 stuks
NieuwpreisRM 345,-

In de club

Binnen de NSU Club Nederland zijn 2 motoren van dit model. Een daarvan wacht op restauratie, de ander wordt op dit moment in de originele staat terugebracht.

Meer informatie