De NSU-D 201 ZD Pony was de grote broer van de NSU-Pony 100. Het was een goedkope krachtige motorfiets die (in Duitsland) zonder rijbewijs of wegenbelasting bereden mocht worden.
Technische gegevens
Motor | Staande luchtgekoelde ééncilinder tweetakt met 2 uitlaten |
Boring x Slag | 63 x 64 mm |
Inhoud | 198 cc |
Vermogen | 6,5pk / 4.000t |
Compressie | 5,5:1 |
Carburateur | Amal B-B 120/0 |
Luchtfilter | Knecht nat filter |
Brandstoftank | Verchroomde zadeltank met kniekussens eb Everbest benzinekraan met reserve-stand |
Smering | 1:25 |
Dynamo | 50W Noris SDZ 6/30/10 |
Krachtoverbrenging | Ketting met afdekking naar het achterwiel |
Koppeling | Ëënschijfs |
Versnelling | 3-versnelling |
Verhoudingen | 1:3,0, 1:1,5, 1:1 |
Opbouw | Gelast en geklonken gesloten buizenframe |
Voorwiel | Trapezeframe met schroefveer |
Achterwiel | ongeveerd, uitneembaar. Met NSU steekas |
Zadel | Rubber zadel op veren |
Remmen | Trommelrem, Ø: 140mm |
Wielen en banden | 2.5 x 19″ |
Algemene gegevens | L: 2.000mm, B: 830mm, H: 1.000mm |
Gewicht | 105 kg |
Tankinhoud/verbruik | 9,5l, 3,5l/100km |
Topsnelheid | 70 km/h |
Bouwjaren | 1934 – 1936 |
Productieaantal | 46.420 stuks |
Nieuwpreis | RM 475,- |
Meer informatie
Hubler.de – NSU Seite
NSU Greifzu
Terug naar motorfietsen